dimarts, d’agost 05, 2008

El sindicat de policies jueus


Faig un incís en la pertinaç sequera paraulística, tot arrossegant-me pel passadís tropical, d'iglú a iglú, a la recerca de l'ordinador, per recomanar, amb aquell optimisme, una novel.la policiaca
que m'està fent petar de riure, El sindicat de policies jueus. No en sabia res quan la vaig encarregar al "Círculo", i doncs, l'he encertada. Sarcasme en la tradició de la novel.la negra americana, galeria de secundaris de luxe i un cert barroquisme ornamental que se li perdona per l'originalitat, un punt estrafolària, en la troballa de comparacions i metàfores. Encara no me l'he cruspida del tot, però d' aquesta nit no passa, i ja m'atreveixo a recomanar-la. Un estiu calurós amb una bona de lladres i serenos resulta molt més suportable.

2 comentaris:

miquel ha dit...

Em va costar una mica entra-hi (i tens raó: en la millor tradició de la novel·la negra, cada cop més negra), però quan comença la investigació i apareixen fets, costums i tipus... és una festa. Ara comencaria amb alguns personatges, com el nadiu més jueu que els jueus o... En fi, bona lectura.

lola ha dit...

Hola Pere,
He estat desconnectada, a l'alta muntanya, uns dies.
Coincideixo plenament: els secundaris -l'indi, per exemple- esplèndits. Fet i fotut, se'm va fer una mica llarga, però paga la pena. Sobretot tenint en compte que, darrerament, no trobo novetats del gènere que em motiven gaire.

Passa-t'ho bé... que encara queden vacances per endavant.


Lola