Plors i violes
Al final del tercer d'ESO, els tutors i coordinadors programen els dos únics grups de 4t que previsiblement tindràn el curs següent en funció de: No, no, aquest noi té capacitat per a fer batxillerat i carrera... Llavors, les matèries optatives que aquest noi escull són les de les opcions científico-tecnològiques. La resta, tot un grup sencer amb optatives de "socials"... doncs tropa. No sé si s'ha entès, ho repetiré: hi ha un grup de 4t d'ESO on s'hi apleguen tots aquells que, per diversos motius, no poden o no volen estudiar; aquest grup és el que, en llenguatge d'altres temps, en diríem de "lletres".
dijous, de juliol 15, 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
Sin tener ninguna experiencia al respecto, intento imaginarme cómo deben ver esa educación, que es obligatoria, todos esos alumnos a los que no les importa un pito, convencidos, tal vez con razón, de que no les va a servir de nada. ¿Como una condena carcelaria, quizás?
Bueno, la mayoría va al instituto a pasárselo bien. Y lo logran con una facilidad pasmosa. No es un reformatorio, ni una guardería, ni un centro social, ni... Ahí está la cuestión, el instituto no es nada, es terreno de nadie, territorio comanche pues. Atrincherados, poco guarecidos, están los que, mal que bien, estudian.
Al principio de la LOGSE, oí a un inspector de policía de Barna decir por la radio con total sinceridad que ellos tenían menos trabajo durante el día porque los delincuentes jóvenes estaban institucionalizados.
Luego claro, hay muy distintas tipologías de chicos que no deberían estar allí, obligados hasta los 16 años a fracasar. O no deberían seguir el mismo curriculum, esa es la barbaridad. La tímida separación por optativas en 4t de Eso ya es un avance, durante años lo prohibía la ley y el fanatismo pedagógico progre. Había que atender en el aula a la DIVERSIDAD (me pongo nerviosa, perdón) Pero, para simplificar, han sacrificado la enseñanza humanística al cajón de sastre del fracaso.
Publica un comentari a l'entrada